یادو خاطره  شهدا

یادو خاطره شهدا

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت
یادو خاطره  شهدا

یادو خاطره شهدا

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت

ایستگاه صلواتی شهید دولت آبادی ویژه جشن نیمه شعبان 93 هیئت زوارالحسین علیه السلام

خادمین هیئت زوارالحسین علیه السلام درحال پذیرائی از مردم، جشن نیمه شعبان93 درایستگاه صلواتی شهیددولت آبادی


 

خادمین هیئت زوارالحسین علیه السلام با برپائی ایستگاه صلواتی ،میلاد حضرت مهدی(عج) را جشن گرفتند.


جمعه 23/3/1393 مصادف با پانزدهم شعبان 1435  هجری قمری جوانان هیئت زوارالحسین علیه السلام به مناسبت میلاد خجسته دوازدهمین اختر تابناک ولایت وامامت حضرت مهدی(عج) با برپائی ایستگاه صلواتی شهید دولت آبادی ، با دیگرشیعیان عاشق  این روز را گرامی داشته وبا پخش شیرینی وشربت کام مومنان را شیرین نمودند.


خادمین هیئت زوارالحسین علیه السلام ایستگاه های صلواتی خود را به نام دوست و هم هیئتی شهیدشان شهیدمحمدعلی دولت آبادی نام گذاری نموده اند.

 

شهیدمحمدعلی دولت آبادی در تاریخ20/5/1391 طی یا عملیات تعقیب وگریز با سارقین خودرو در تهران به شهادت رسید.


زندگینامه شهیددولت آبادی


نحوه شهادت شهیدمحمدعلی دولت آبادی



ایستگاه صلواتی شهیددولت آبادی ویژه جشن نیمه شعبان1392


ایستگاه صلواتی شهیددولت آبادی هیئت زوارالحسین ویژه جشن نیمه شعبان1393 

ادامه مطلب ...

عزت حسینی » در فرهنگ عاشورا


عزت حسینی » در فرهنگ عاشورا

چکیده مقاله
ما در این مقاله ابتدا به مفهوم شناسی واژه « عزت » در فرهنگ لغت پرداخته و آنگاه به جستجوی معانی این واژه در فرهنگ قرآنی پرداخته ایم و کاربردها وموارد استعمال گوناگون عزت را در آیات قرآنی و نیز راههای دستیابی به عزت از دیدگاه قرآن را مورد بحث قرار داده ایم و سپس وارد بحث اصلی مقاله که همان « عزت حسینی » در فرهنگ عاشورا بود، شده ایم و با استناد به خطبه ها، نامه ها و سروده های آن حضرت، جلوه های گوناگون عزت در عاشورا و نیز پیامهای تربیتی این واژه مقدس را برشمردیم.
آنچه از این مقاله استنتاج می‌شود این است که هر مکتب تربیتی برای تربیت انسانها راه و رسمی را بر می گزیند و در مکتب حسین بن علی ( ع )، اساس تربیت انسانها عزت مداری و زندگی همراه با عزت و شرافت انسانی است. انسانی که در این مکتب پرورش می یابد، فلسفه مرگ و حیات را به زیباترین شکل آن دریافته و در هر شرایطی بر حفظ عزت پافشاری نموده و مرگ با عزت را بر زندگی همراه با لذت و خواری ترجیح می دهد و هرگز حاضر نمی شود یک لحظه زیر بار حرف زور و ذلت بار برود. او « قتیل العزه » نامیده شد تا درس سازش ناپذیری و روح عزتمندی را به پیروانش منتقل سازد.

ادامه مطلب ...