یادو خاطره  شهدا

یادو خاطره شهدا

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت
یادو خاطره  شهدا

یادو خاطره شهدا

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت

نحوه شهادت شهیدمحمدعلی دولت آبادی

تشیع پیکر شهید محمدعلی دولت آبادی –شهدای نیروی انتظامی

نحوه شهادت شهید دولت آبادی-روایتی از زبان همرزمان و خانواده معظم شهیدمحمدعلی دولت آبادی

شهید محمّدعلی دولت آبادی در تاریخ 71/12/22 درخانواده ای سنتی و مذهبی در شهرستان سبزوار به دنیا آمد .شهید دولت آبادی در 4 سالگی بهمراه خانواده خود به تهران نقل مکان میکند. او در سال 89 وارد نیروی انتظامی شده بود و بعد از اتمام دوره آموزشی بعنوان مامور پلیس 110  در کلانتری 120 سید خندان تهران مشغول به خدمت گردید .

به گفته پدر شهیددولت آبادی، او از همان دوران کودکی دوست داشت پلیس شود و به همین خاطر بود که به سرعت بعد از اتمام دوره دبیرستان و گرفتن دیپلم  برای استخدام در نیروی انتظامی اقدام کرد.

 شرح ماوقع روز شهادت 

عصر20 مرداد 1391 مصادف با جمعه 21 ماه مبارک رمضان حدود ساعت  6/30 بعدازظهر از خانه خارج شد تا به محل کارش در کلانتری120 سید خندان برود.شیفت آنروز کاری او از ساعت 19  آغاز می شد.

شهیدمحمدعلی دولت آبادی بعد از حضور در کلانتری و تعویض لباس ،سوار موتور پلیس خود شد تا برای گشت زنی و انجام ماموریت های محوله به خیابانهای حوزه استحفاضی کلانتری 120 برود. پلیس جوان در خلوتی خیابانها شروع به گشتزنی کرد.

شهیددولت آبادی در حین گشتزنی از طریق مرکز پیام به ماموریت پلیسی اعزام میگردد. در بازگشت از ماموریت ساعت حدود 8/15  بعدازظهر بود که این پلیس وظیفه شناس  ناگهان متوجه پراید سفید رنگی شدکه در کنار خیابان پارک بود. مامور پلیس به خودرو فوق مشکوک میشود. حس پلیسی به او می گفت که با توجه به نحوه پارک خودرو و دیگر عوامل مشاهده شده حتما موردی هست. به همین خاطر شماره پلاک ماشین را به مرکز پیام مخابره کرده و بعد از استعلام ، معلوم می شود که حدس او صحیح بوده و خودروی پراید سابقه سرقت دارد.

شهید دولت آبادی جهت دستگیری سارق به خودرو نزدیک میگردد ولی سارق با مشاهده پلیس به سرعت از محل دور می شود.

پلیس جوان پس از هماهنگی با مرکز پیام آژیرکشان به تعقیب خودرو مسرقه می پردازد. خیابان های خلوت شهر به راننده پراید مسروقه اجازه می داد تا هر لحظه با سرعت بیشتری به فرار ادامه دهد.

متاسفانه پلیس جوان نمیدانست که خودرو مسرقه همدست دیگری دارد که در پشت سر آنان در حال حرکت با پراید مسروقه دیگری است.

راننده های دیگر که شاهد تعقیب و گریز مامور پلیس و خودروی پراید بودند خود را به کنار خیابان می کشاندند تا راه برای موتور پلیس باز کنند. راننده پراید همانطور که با سرعت در حال ویراژ دادن در بین معدود ماشین های داخل خیابان بود از خیابان خواجه عبدالله انصاری وارد مسیر جنوب به شمال اتوبان شهید صیاد شیرازی شد.

پلیس جوان چند بار خود را به نزدیکی خودروی پراید رسانده و به او اخطار کرد که فرارش ممکن است جانش را به خطر بیاندازد اما راننده دست بردار نبود. راننده پراید وقتی دید مامور جوان و وظیفه شناس قصد ندارد از تعقیب او دست بردارد، دست به کار وحشتناکی زد.

او درحالی که با سرعت زیاد در حال فرار بود، وقتی در آیینه دید که موتور پلیس درست پشت سرش قرار دارد، ناگهان پایش را روی پدال ترمز ماشین گذاشت. صدای جیغ ترمز ماشین و موتور پلیس فضای خیابان را پر کرد و پس از آن صدای برخوردی وحشتناک، همه را شوکه کرد.

سارق پس از ترمز شدید و احتمالا با هماهنگی با همدست خود با پراید پشت سری، موتور پلیس شجاع و جوان را در بین دو خودرو قیچی کرده و به علت سرعت زیاد به محض برخورد شهیددولت آبادی از روی  موتور پرت شده و به گاردریل اتوبان برخورد نموده و همانجا به شهادت میرسد.

شدت ضربه به حدی بوده که کلاه ایمنی شهیددولت آبادی خورد شده و سرش با شدت به گاردریل برخورد نموده و بلافاصله به شهادت  میرسد.

<<خدا همیشه گلچین است و بهترین ها را زود می برد>>

صحنه تصادف به قدری دلخراش و ناگوار بود که راننده های عبوری که شاهد ماجرا بودند برای کمک به مامور پلیس به محل حادثه شتافتند. سرنشینان هر دو خودروی پراید که کاملا گیج شده بودند، هر طوری بود از داخل ماشین بیرون آمدند. آنجا بود که مشخص شد سرنشینان هر دو پراید با هم دوست هستند و همگی با رها کردن خودروهایشان در محل پا به فرار گذاشتند.

یادداشت ماموریت های انجام شده روزانه شهید دولت آبادی در تقویم جیبی-شهدای ناجا

شهادت پلیس جوان

بدن غرق خون پلیس شجاع و جوان بر روی زمین افتاده بود و او حرکت نمی کرد. در همین هنگام آمبولانس اورژانس از راه رسید و امدادگران در همان معاینات اولیه اعلام کردند که پلیس جوان و وظیفه شناس جانش را از دست داده است. شدت تصادف به حدی بود که گروهبان جوان در همان لحظات اول جان خود را از دست داده بود.

ماموری با لباس جدید پلیس 110

پدرشهیدمحمدعلی دولت آبادی می گوید: آن روز پسرم تازه لباس جدیدش را به تن کرده بود . تا قبل از آن لباس ماموران کلانتری را به تن می کرد اما آن روز برای اولین بار لباس جدید سازمانی پلیس 110 را می پوشید.

در دید پدر آنروز و در آن لباس، محمدش  چه  دلربا به نظر می آمد ، نمی دانست که خداوند او را از قبل دست چین نموده تا برای ابد آسمانی اش کند.

 خبر شهادت

پدر شهید محمد علی دولت آبادی می گوید: تازه می خواستم برای محمد علی آستین بالا بزنم. او تنها امید من و مادرش بود. ما دو فرزند داریم یک پسر که محمد علی بود و یک دختر و محمد علی فرزند بزرگ من بود. محمدعلی یک خواهر دارد که در هنگام شهادت 10 سال داشت.
او می گوید: ساعت 10 شب روز حادثه بود که از کلانتری با من تماس گرفتند و خبر دادند پسرم تصادف کرده و در بیمارستان بستری شده. وقتی خبر را شنیدم حدس زدم که اتفاقی بجز آنچه آنان می گویند برای او افتاده است. ازهمکاران پسرم خواستم آدرس بیمارستان را به من بدهند اما آنها خواستند تا به کلانتری بروم.

دیگر مطمئن شده بودم که اتفاق بدی برای پسرم افتاده است. به سرعت بهمراه مادر و خواهر شهید دولت آبادی به سمت کلانتری حرکت کردم. برایم جای سوال بود که اگر پسرم دست وپایش شکسته و در بیمارستان است پس چرا از من خواستند تا به کلانتری بروم. لحظه ای را که وارد کلانتری شدم هیچ وقت از ذهنم پاک نمی شود. همه دوستان و همکاران و بچه های پایگاه بسیج  محمد علی آنجا بودند و اطراف و داخل کلانتری بسیار  شلوغ بود .

آنان وقتی ما را در مقابل خود دیدند یم به یک با چشمانی پر از اشک راه را برایمان باز کردند. آنجا بود که متوجه شدم پسرم در حالی که مشغول انجام وظیفه بوده جان خود را فدای نظم وامنیت کشورش نموده.

 وسرانجام کار.... شهادت

در تاریخ1391/5/20  مصادف با جمعه 21 رمضان حدود ساعت 20 و45 دقیقه (با زبان روزه)  یک جوان برومند نظام در راه ارزش ها و باورها جان شیرینش را در طبق اخلاص گذاشت تا اشرار مزدور نتوانند نظم وامنیت  این وطن را بیش از این رو به تباهی ببرند. تا ابد به یادمان می ماند که جوان خوش سیمایی با نام زیبای محمدعلی دولت آبادی آخرین نفس هایش را نثار طرح برخورد با سارقین اتوبان شهید صیاد شیرازی نمود تا طعم امنیت بیش از پیش احساس شود. محمد علی بیست ساله ای که اگرچه خانواده اش آرزوهای سپیدشان را همراه او در تابوت پر عظمت شهادت به یادگار می گذارند اما بی شک عرش نشین هفت آسمان اجر غیرت و شرافتمندی این پسر پاک را به خوبی پرداخت می کند.
پسر خوب ایران یاد و نامت را در گوشه ذهنمان به یادگار می سپاریم تا هیچ گاه فراموش نکنیم:

ما برای آنکه ایران گوهری تابان شود خون دلها خورده ایم...

محمد ،پسر خوب ایران زمین ، هرگز فراموشت نکرده و همواره بیادت هستیم- بدان خونت را پاس داشته و راهت را ادامه میدهیم

حجله شهادت شهید محمدعلی دولت آبادی – شهدای فاتب

 حجله شهادت شهید محمدعلی دولت آبادی

مزار شهید شهید دولت آبادی – شهید محمدعلی دولت آبادی اولین شهید پلیس110 ناجا

 مزار شهید مدافع وطن شهیدمحمدعلی دولت آبادی

عکس پرسنلی شهید مدافع وطن شهیددولت آبادی-شهدای ناجا

عکس پرسنلی شهید مدافع وطن شهیددولت آبادی 

عکسی از شهید مدافع وطن شهیددولت آبادی – شهدای ناجا

عکسی از شهید مدافع وطن شهیددولت آبادی

دست نوشته های شهید محمدعلی دولت آبادی در دفتر جیبی شهید- شهید دولت آبادی اولین شهید پلیس110 فاتب

دلنوشته های شهید دولت آبادی در دفتر جیبی 

دلنوشته های شهید دولت آبادی در دفتر جیبی – شهدای ناجا

دست نوشته های شهید محمدعلی دولت آبادی در دفتر جیبی شهید

حضور مقام معظم رهبری بر مزار شهید دولت آبادی و دیگر شهدای نیروی انتظامی در قطعه 50 بهشت زهرا

حضور مقام معظم رهبری بر مزار شهید دولت آبادی و شهدای نیروی انتظامی در قطعه 50 بهشت زهرا

عکسی از شهید دولت آبادی دو روز قبل از شهادت – شهیدمحمدعلی دولت آبادی شب نوزدهم رمضان 2 روز قبل از شهادت

 عکسی از شهید دولت آبادی دو روز قبل از شهادت – شهیدمحمدعلی دولت آبادی شب نوزدهم رمضان 2 روز قبل از شهادت

شهید محمدعلی دولت آبادی در حرم مطهر رضوی- شهدای نیروی انتظامی

شهید محمدعلی دولت آبادی در حرم مطهر رضوی

عکسی از شهید مدافع وطن شهیددولت آبادی – شهدای ناجا

 شهید محمدعلی دولت آبادی

عکسی از شهید محمدعلی دولت آبادی درحال بازی فوتبال سالنی –شهید دولت آبادی اولین شهید پلیس 110 ناجا

شهید محمدعلی دولت آبادی درحال بازی فوتبال سالنی

پلیس بسیجی شهید محمدعلی دولت آبادی – شهدای فاتب

 شهید محمدعلی دولت آبادی – شهدای نیروی انتظامی

عکسی از شهید دولت آبادی در کوههای اطراف سبزوار(شملق)- شهدای ناجا

 عکسی از شهید دولت آبادی در کوه های اطراف سبزوار(کوه های شملق سبزوار)

مدال شهید دولت آبادی برای کسب مقام دوم مسابقات فوتبال جوانان محلات تهران – شهدای ناجا

کسب مدال برای مسابقات فوتبال جوانان محلات تهران توسط شهید دولت آبادی

مزار شهید مدافع وطن شهیدمحمدعلی دولت آبادی – شهدای نیروی انتظامی

مزار شهید مدافع وطن شهیدمحمدعلی دولت آبادی

مزار شهید مدافع وطن شهیدمحمدعلی دولت آبادی – شهدای نیروی انتظامی

مزار شهید مدافع وطن شهیدمحمدعلی دولت آبادی

ماموریت های موفق شهید محمدعلی دولت آبادی با دستخط شهید – شهدای نیروی انتظامی

ماموریت های شهید محمدعلی دولت آبادی یاداشت شده در تقویم جیبی شهید

یاداشت انجام وظایف روزانه و کارهای انجام شده توسط شهید دولت آبادی- شهدای فاتب

یادداشت کارهای انجام شده روزانه شهید دولت آبادی در تقویم جیبی

یادداشت شهید محمدعلی دولت آبادی برای مادر جهت یادآوری  روزه – شهدای نیروی انتظامی

 یادداشت شهید محمدعلی دولت آبادی برای مادر




نحوه شهادت شهیددولت آبادی,نحوه شهادت شهیدمحمدعلی دولت آبادی,نحوه شهادت شهیدمدافع وطن شهیددولت آبادی,چگونگی شهادت شهیدمحمدعلی دولت آبادی,نحوه شهادت شهید محمد علی دولت آبادی,شهیددولت آبادی,شهیدمحمدعلی دولت آبادی,شهید محمد علی دولت آبادی,نحوه شهادت پلیس جوان شهیددولت آبادی,نحوه شهادت پلیس شجاع شهیدمحمدعلی دولت آبادی,نحوه شهادت پلیس وظیفه شناس شهید دولت آبادی,نحوه شهادت استواردوم محمدعلی دولت آبادی,نحوه شهادت استواردوم شهیددولت آبادی, شرحی از شهادت شهید محمدعلی دولت آبادی,چگونگی شهادت شهیددولت آبادی,مختصری از نحوه شهادت شهیددولت آبادی,روایت دقیق از نحوه شهادت شهیدمحمدعلی دولت آبادی,شرح دقیق شهادت شهیددولت آبادی,شرحی دقیق از نحوه شهادت شهیدمحمدعلی دولت آبادی,نحوه شهادت شهیدمدافع وطن محمدعلی دولت آبادی

نظرات 1 + ارسال نظر
غلامپور شنبه 7 خرداد 1401 ساعت 23:38

خدا رحمتش کنه.
واقعا خدا گلچیینه/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد