یادو خاطره  شهدا

یادو خاطره شهدا

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت
یادو خاطره  شهدا

یادو خاطره شهدا

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت

تلخ و شیرینی های سال 1400 - سال 1400 در یک نگاه

اتفاقات و تلخ و شیرینی های سال 1400 - سال 1400 در یک نگاه

سال 1400 دریک نگاه  – تلخ و شیرینی های سال 1400

سال 1400 و قرن 13 هجری شمسی با تمام تلخ و شیرینی هایش به اتمام رسید و سال 1401 آغاز شد.

سال 1400 اتفاقات تلخ و شیرینی داشت و همانند همه سالها فراز و فرود هایی.

اتفاقات بین المللی سال 1400 فراوان است همانند: خروج خفت بار آمریکا از افغانستان پس از سالها کشتار بی رحمانه زنان و مردان و کودکان افغانستانی ، جنگ روسیه بر علیه اوکراین  و .....

در نوشتار پایین نگاهی مختصر به اتفاقات ایران عزیزمان در سال 1400 می اندازیم.

سال 1400 با ویروس منحوس کرونا همانند سال 1399 آغاز شد که باعث از دست رفتن هزاران نفر از هموطنان و داغدار شدن بسیاری از عزیزمان شد.

سال 1400 سالی سخت از جنبه اقتصادی بود که فشار زیادی به مردم عزیزمان بویژه اقشار کم درآمد وارد آورد.

سال 1400 دولت دوازدهم(دولت روحانی) پس از هشت سال بسیار ...... جای خود را به دولت سیزدهم(دولت رئیسی) داد و کمی امید به جامعه تزریق شد.

سال 1400 سال یکدست شدن دولت و مجلس و قوه قضائیه و حتی شوراها بود و دیگر بهانه ای برای دولتمردان  برای کم کاریها باقی نماند که مقصر اشکالات و .... را گردن عدم همراهی مجلس و دولت و... بیاندازند.انشاءالله

سال 1400 سال تغییرات گسترده در شوراهای اسلامی شهر و روستا پس از فسادهای کم و بیش زیاد در شوراهای گذشته بود و امید به اصلاح فرایند شهرداری ها را در بین مردم ایجاد کرد.

سال 1400 و پس از استقرار دولت سیزدهم ، واکسیناسیون گسترده ضد کرونا در کشور انجام شد و کمی از دغدغه مردم نسبت به ویروس منحوس کرونا کاسته گردید.
سال 1400 اولین سالی بود که دولت بدون استقراض از بانک مرکزی سال را به اتمام رساند که از نظر اقتصاددانان این کار سرآغاز تحولی نو در کشورداری و اصلاح امور و کاهش تورم در جامعه است.

سال 1400 سالی بود که اقتصاد کشور (همانند چند سال گذشته) خوشبختانه با برجام بی فرجام و مذاکرات  فرسایشی رفع تحریم ها گره نخورد و دولتمردان فهمیدند که بجای غرب، باید به توانایی مردم خودمان اعتماد کرد.

سال 1400 سالی بود که شاید بعد از جنگ ،بیشترین قطع برق در تابستان را به مردم و صنایع ما تحمیل کرد.

 اتفاقات و تلخ و شیرینی های سال 1400- سال 1400 در یک نگاه

سال 1400 سالی بود که بدلیل عدم مدیریت صحیح گذشته و حال مسئولین ورزشی و باشگاهی ما ،متاسفانه چند باشگاه  فوتبال که دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس هم دربین آنان بود ، از جانب کنفدراسیون فوتبال آسیا تعلیق شده و حق حضور آنان در جام باشگا های آسیا از آنان سلب گردید و دل میلیونها ایرانی طرفدار فوتبال را بدرد آورد.

سال 1400 سالی بود که قاضی القضات آقای اژه ای پس از بدست گرفتن سکان هدایت قوه قضائیه ، راه آقای رئیسی در تغییرات مثبت در دستگاه قضایی و احیاء واحدهای تولیدی  ورشکسته و یا تعطیل شده و مبارزه با فساد را جدی تر پیگیری نموده و امید به اصلاح رویه های غلط گذشته را در بین صاحبنظران و مردم  بوجود آورد.

سال 1400 سالی بود که ایران ما به پیمان بین المللی شانگهای پیوست.

سال 1400 سالی بود که پس از چند دهه، طلب ما از انگلیس روباه صفت (طلب ایران بابت عدم تحویل تانکهای خریداری شده ما از انگلیس برغم پرداخت تمام وجه آن به طرف انگلیسی)بازپس گرفته شد.

سال 1400 سالی بود که حریم رودخانه ها و مخصوصا سواحل دریاهای شمال و جنوب از دست متصرفین عموما دولتی و نظامی به نفع مردم ،آزاد شد.

سال 1400 سالی بود که بالاخره امید به تسهیل کسب و کار در بین مردم با تصویب قانون (تسهیل محیط کسب و کار) و ضرب الاجل دولت به دستگاه ها برای پیوستن به درگاه ملی صدور مجوزها دربین مردم ایجاد شد تا به امید خدا دیگر امضاهای طلایی و رانت خواری و انحصار طلبی برخی افراد و دستگاه ها به حداقل و در ادامه انشاءالله به صفر برسد.

سال 1400 سالی بود که بدلیل خشکسالی چندین ساله و عدم مدیریت صحیح منابع آبی ، اعتراضات زیادی را از جانب کشاورزان اصفهان و چند شهر دیگر را بهمراه داشت.

سال 1400 در یک نگاه - اتفاقات و تلخ و شیرینی های سال 1400

سال 1400 سالی بود که نوجوان شجاع ایرانی ما علی لندی برای نجات جان دو زن به دل آتش زد و بشدت سوخت و سپس آسمانی شد.

سال 1400 سالی بود که دو خلبان شجاع نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران(شهید فلاحی و شهید حنیفه زاد) پس از اینکه هواپیمای آنان دچار نقص فنی شد بخاطر اینکه روی منطقه پرجمعیت مسکونی سقوط نکنند از صندلی نجات استفاده نکرده و جنگنده اف5 را با شجاعت از منطقه مسکونی پرجمعیت دور کرده و پس از سقوط آسمانی شدند.

سال 1400 سالی پر از جانفشانی و ایثار زنان و مردان ایران زمین همانند به دل آتش زدن خانم اعظم اسابه در روستای بزباز برای نجات جان همسایه  و .... بود.

سال 1400 همانند سالهای گذشته چندین پرسنل سبزپوش نیروی انتظامی در راه برقراری نظم و امنیت مردم ایران زمین ،به شهادت رسیدند.

سال 1400 نیروهای مقتدر مسلح ما در چندین رزمایش همانند رزمایش مدافعان آسمان ولایت و رزمایش 1400 ذوالفقار و ....  ، اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشته و قدرت دفاعی نیروی های مسلح ما را به دشمنان فهماندند.

سال 1400 سالی بود که قهرمانان و ورزشکاران ایرانی ما در میادین جهانی افتخارات زیادی برای ایران ما کسب کردند همانند کسب مدال های رنگارنگ المپیک توکیو  و یا راهیابی فوتبالیست های ما به جام جهانی قطر. ولی از همه ماندگارتر شاید احترام نظامی جواد فروغی روی سکو هنگام دریافت مدال طلای رشته تیراندازی المپیک توکیو  همراه نواختن سرود ملی کشورمان بود.

سال 1400 آخر الامر دو تیم استقلال و پرسپولیس با عرضه سهام آن در بورس ،گام اولیه را برای خصوصی شدن برداشتند.

سال 1400 با همه تلخ وشیرینی های آن گذشت و قرنی نو و سالی نو آغاز گردید. ما برای همه ایرانیان عزیز  در سال 1401 ،سالی خوب و پربرکت همراه با سلامتی و تندرستی آرزو کرده و برای ایران عزیزمان اقتدار از خداوند منان مسئلت می نماییم.


سال 1400 در یک نگاه - اتفاقات و تلخ و شیرینی های سال 1400

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد