یادو خاطره  شهدا

یادو خاطره شهدا

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت
یادو خاطره  شهدا

یادو خاطره شهدا

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت

تلخ و شیرینی های سال 1399 - سال 1399 در یک نگاه

سال 1399 در یک نگاه - تلخ وسیرینی های سال 1399

سال 1399 در یک نگاه - سالی که گذشت

سال 1399 با همه تلخ و شیرینی های آن که صد البته بخش تلخی آن شاید بیشتر بود،گذشت.

در نوشتار زیر سعی کرده ایم به گوشه ای از تلخی و شیرینی های سال 1399 اشاره کنیم.

آغاز سال 1399 مصادف با  گسترش ویروس منحوس کرونا بود  که از ابتدای اسفند ماه 1398 با ورود به کشورمان ایران، عزیزان هموطن زیادی را مبتلا نمود.

سال 1399 سالی بود که دهها هزار هموطن ما بدلیل ابتلا به کرونا از میان ما رفتند و داغ بر دل همه گذاشتند.

سال 1399 اولین سالی بود که دربهای حرم مطهر ثامن الحجج حضرت امام رضا(ع)  و دیگر بقاع متبرکه ،بخاطر کرونا بروی زائران و عاشقان  بسته بود.

سال 1399 سال تعطیلی بسیاری از مراسم ها و هیئت های مذهبی بدلیل جلوگیری از گسترش کرونا بود که باعث افسوس و دلشکستگی بسیاری از مردم و برو بچه های هیئتی شد. 

 سال 1399 اولین سالی بود که همگان دوستی را در دوری دیده و دید و بازدیدهای مرسوم نوروز و خانوادگی بدلیل شیوع کرونا یه حداقل خود رسید.

سال 1399 سالی بود که با زدن ماسک بصورت و فاصله گذاری اجتماعی  شروع و به پایان رسید.

سال 1399 سالی بدون کلاس درس برای دانش آموزان ودانشجویان بود که بدلیل کرونا از حضور در کلاس درس محروم گشته و مجبور شدند با استفاده از فضای مجازی تحصیل علم نمایند.

تعطیلی اجباری برخی کسب وکارها در برخی شهرها از تلخی های سال 1399 بود که برای برخی کسبه و مردم کشورمان در سالی که بیشترین فشار اقتصادی دهه های گذشته را بر همه مردم تحمیل نمود، مشکلات زیادی را برای این عزیزان بوجود آورد.

سال 1399 سال هجوم ملخ های صحرایی بود که مردم ومخصوصا کشاورزان  عزیز چند شهردر چند استان  را دچار مشکل و خسارت ساخت.

سال 1399 سال اوج تحریم های سخت وبی رحمانه آمریکا علیه مردم ما بود.

سال 1399 سال سخت اقتصادی بویژه برای اقشار کم درآمد بود.

سال 1399 سال گرانی های بی حساب وکتابی بود که سفره همه مردم را کوچک وکوچکتر کرد ،بوِیژه گروههای کم درآمد که این گرانی ها فشار مضاعف و طاقت فرسایی به آنان تحمیل نمود.


تلخ وشیرینی های سال 1399 - سال 1399 در یک نگاه-ایران درسال1399

سال 1399 سالی بود که رژیم صهیونیستی در تاسیسات هسته ای نطنز ما اقدام به خرابکاری تروریستی نمود.

سال 1399 سالی بود که در آن شهید محسن فخری زاده بدست رژیم صهیونیستی ترور و به شهادت رسید و کشور را از دانشمندی پرتلاش و انقلابی محروم ساخت.

سال 1399 سالی بود که زلزله ، هزاران خانه را در سی سخت ویران نمود و در سرمای زمستان دهها هزار هموطن را بی خانمان نموده و ثمره سالها تلاش آنان را برباد  نمود.

تلخی های سال 1399 بسیار بیشتر از موارد ذکر شده بوده وهست ولی با همه تلخکامی های سال 1399 ،مواردی بوده که کام تلخ ما ایرانیان را کمی شیرین نمود.

ایثار وتلاش واز خودگذشتگی کادر درمانی کشور اعم از کارکنان اورژانس،پرستاران،پزشکان،کارکنان آزمایشگاه ها،محققین بخش درمان و نیروهای خدماتی بخش درمان و..... جلوه ای از عشق و امید در سال 1399 بهمراه آورد.

در کنار تلاش کادر درمانی کشور دیگر گروه های مدافع سلامت ما تلاش مضاعفی از خود نشان دادند تا بتوانند داروها و مخصوصا واکسن کرونا را در داخل کشور بسازند که در سایه الطاف خداوند متعال وبا تلاش وکوشش همه عزیزان ،تاکنون چهار گروه توانسته اند واکسن کرونا را ساخته و به مرحله آزمایشات بالینی وانسانی برسانند ودل مردم را در این سال سخت و پرمشقت شاد نمایند.واکسن برکت،واکسن رازی،واکسن پاستور و واکسن فخرا این چهار واکسنی هستند که تا پایان سال 1399 توانسته اند مجوز آزمایش انسانی را اخذ نمایند.

سال 1399 سالی بود که برو بچه های گروه های جهادی وبسیجی و... در طرح بزرگ رزمایش شهید سلیمانی به مبارزه با کرونا پرداخته و گوشه ای از مشکلات مردم در زمینه بیماری کرونا را کم کردند وباری را از دوش مدافعان سلامت بردارند.

سال 1399 سالی بود که علیرغم تهدیدهای آمریکا ، پنج نفتکش به مقصد ونزوئلا از ایران بارگیری شد وبه سلامت وبا افتخار بار خود که چند میلیون مشتقات نفتی بود را به سلامت در بنادر ونزوئلا تخلیه نمود و اوج اقتدار ایران عزیزمان را به رخ دنیا کشید .

سال 1399 سالی بود که ک در پی بد عهدی کره ای ها و همراهی آنان با آمریکا وبلوکه کردن پولهای ما در کره جنوبی ما کشتی کره ای را در آبهای خلیج فارس توقیف نمودیم و کمی (فقط کمی)دلمان خنک شد.

سال 1399 با همه اتفاقات خود به پایان رسید وسال 1400 آغاز شد.

امید است دولتمردان ما با درس گرفتن از تجربیات تلخ وشیرین گذشته ، بیش از پیش در این سالی که از طرف مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سال تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گرفته با تلاش وکوشش فراوان به رفع مشکلات عدیده  کشور و مردم عزیزمان مبادرت ورزند.

به امید روزهای بهتر برای همه ایرانیان عزیز

تلخ وشیرینی های سال 1399 - سال 1399 در یک نگاه-ایران درسال1399

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد