یادو خاطره  شهدا

یادو خاطره شهدا

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت
یادو خاطره  شهدا

یادو خاطره شهدا

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت

علل علاقه زیاد ایرانی ها به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

دلایل محبوبیت زیاد سردار حاج قاسم سلیمانی نزد ایرانی ها


درایران و جهان شخصیت های سیاسی اجتماعی،نظامی،فرهنگی  و.... وجود داشته که بسیار مجبوب بوده وهستند.چه در زمان حیات وچه ممات.

در ایران نمونه بارز آن حضرت امام خمینی(ره) بود که چه در زمان حیات پربارشان مردم ایران ارادت و علاقه زیادی به ایشان داشتند وهنگام ارتحال ایشان هم همگان شاهد بودیم مردم عزیز ایران هنگام تشیع وخاکسپاری ، چها که در سوگ ایشان نکردند.

پس از حضرت امام خمینی(ره) هم افرادی بودند که محبوبیت بالایی نزد مردم ایران داشته ودارند.

سردار سرافراز ایران حاج قاسم سلیمانی(یا بقول خود ایشان:سرباز قاسم سلیمانی) نیز یکی از همین افراد وشاید به جرات بتوان گفت که محبوبترین فرد نزد همه ایرانیان چه موافق و چه منتقد وحتی مخالف نظام است.

شهید سردار حاج قاسم سلیمانی محبوب همه مردم ایران و منطقه بوده و با شهادت پرافتخارشان محبوب تر و جاودانه شدند.

دلایل زیادی را میتوان برای این محبوبت بالای سردارسلیمانی بیان نمود که در ادامه به بخشی از آن در حد بضاعت اشاره خواهیم نمود.

دلایل محبوبیت خیلی زیاد سردار حاج قاسم سلیمانی برای ایرانی ها 
دوری سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی از سیاست بازی های متداول

اولین مسئله که سردار قلبها را نزد ما ایرانیان محبوب کرد دوری ایشان از سیاست ویا بهتر بگوییم دوری ایشان از سیاست بازی های متداول بود.

سردارسلیمانی هیچگاه وارد بازی های سیاسی وجناحی وباند بازی نشد. متاسفانه بسیاری از مسئولین وسیاستمداران بجای ایفای وظیفه در قبال کشور و مردم به  فکر حزب  وجناح بندی خود هستند و منافع ملی را فدای منافع جناحی خود می کنند.

ولی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی عملگرا بود و بجای حرف در میدان عمل ثابت می کرد که منافع ملی خود را بر هر چیزی ترجیح می دهد.

از ایشان هیچگاه نمیتوان مصاحبه ویا حرفی را یافت که درآن از حزب ویا گروه ویا جناح خاصی حمایت کرده وچه  له و چه علیه آن موضع گیری نموده باشند.

براستی مردم از راست وچپ های کزایی،حزب و باند بازی های مسئولین خسته شده اند.

احیای غرور ملی توسط نیروی قدس به فرماندهی سردار سلیمانی

یکی از عمده ترین دلایلی که میتوان برای محبوبیت بالا وبی نظیر سردار سلیمانی نزد مردم عنوان کرد این بود که بچه های سپاه قدس به فرماندهی این سردار بزرگ غرور ملی ما را در ایران و منطقه احیا نمود.

نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با فرماندهی مقتدرانه سردار سلیمانی در 40 سال گذشته و مخصوصا از سال2003 که آمریکا فعالانه در عراق حضور چشمگیری داشته، توانست اقتدار و قدرت ایران را در منطقه گسترش داده وبلای جان تروریست های وهابی وسلفی وداعشی شود.

وقتی پیامهای مقتدرانه این سردار عزیز را به آمریکائیها طی 10 سال گذشته مرور می کنیم تازه در می یابیم که شجاعت واقتدار ایشان چقدر بی همتا ومثال زدنی بوده.ایشان براستی غرور ملی ما ایرانیان را در سطح منطقه و حتی جهان احیا نمود.


دلایل محبوبیت خیلی زیاد سردار حاج قاسم سلیمانی برای ایرانی ها

عملگرایی سردار سلیمانی

شهید سرافراز ایران سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی براستی که یک عملگرای واقعی به معنای واقعی کلمه بود.

این فرزند برومند ایران برعکس خیلی از مسئولین بجای حرف و موضع گیری رسانه ای و... به وظیفه سربازی خود که همانا دفاع از تمامیت ارزی و اقتدار سرزمین بزرگ ایران مبادرت می ورزید.

شاید کسانی باشند که بگویند ایشان درخارج از مرزها عمل میکرد.بله درست است که ماموریت اصلی نیروی قدس خارج از مرزها است ولی نباید فراموش کرد که  رزمندگان نیروی قدس با عملیات های خود خارج از مرزها ،امنیت پایدار را به کشور تقدیم نمودند.

سیاست بازدارنگی جمهوری اسلامی ایران اینگونه است که بجای درگیری با دشمنان در مرزها و احیانا داخل کشور، در بیرون مرزها با دشمنان جنگیده تا کشورعزیز ما در این منطقه آشوب زده خاورمیانه دور از هر گزندی قرار گیرد و به پاس فداکاری و رشادات فرزندان برومند این کشوردر خارج از مرزها،امنیت پایدار در کشور برقرار گردد.

یادمان نرود که اگر رشادت و فداکاری مدافعان حرم و بچه های سپاه قدس به فرماندهی سردار قاسم سلیمانی نبود غده چرکین وخطرناک داعش وداعشیان در داخل کشور می ترکید و آنوقت ما می بایست در مرزها و داخل کشور با آنان بجنگیم  ولی با سیاست نظام به رهبری حکیمامه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) جنگ را به بیرون مرزها کشانده و فرزندان برومند ایران با نثار خون خود خطر داعش را از سرزمین گهربارمان دفع کردند.

پیروی از ولایت فقیه

شهید سرافراز سردار سلیمانی این فرزند برومند ایران در عمل پیرو ولایت فقیه و رهبر فرزانه ایران بود.

ایشان به دفعات ثابت کرده بوده که سربازی وفادار به ایران به رهبری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است و همیشه مدافع ولایت است.ایشان این تابعیت از ولایت را همیشه در حرف و عمل نشان میداد.

دلایل محبوبیت خیلی زیاد سردار حاج قاسم سلیمانی برای ایرانی ها

قهرمان جنگ

سردارشهید قاسم سلیمانی از ابتدای پیوستن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرمان،در جبهه های جنگ با رژیم بعث عراق حضور داشته و تا پایان جنگ علاوه بر فرماندهی لشگر 41 تارالله  که به لشگر خط شکن معروف بود و متشکل از نیروهای سه استان کرمان،سیستان وبلوچستان و هرمزگان بود،در چندین عملیات ازجمله آزادسازی خرمشهر نقشی اساسی داشته و در عملیات های طریق القدس وکربلای1و4 و5 وبدر و خیبر و والفجر1و3و4 و رمضان وچندین عملیات دیگرحضور فعالانه داشت وبی شک یکی از قهرمانان جنگ هشت ساله ایران با رژیم بعث عراق است.

 

مبارزه با داعش و شکست آنان

بی شک هیچکس نتواند کتمان کند که جنگ با داعش را نیروی قدس سپاه به فرماندهی سردار سلیمانی آغاز نمود.

ایشان با سازماندهی نیروهای مردمی عراق(حشدالشعبی) و بسیج مردمی در سوریه وبا همراهی مدافعان حرم لشگر فاطمیون و زینبیون ونیروهای حزب الله لبنان و دیگر نیروهای ارتش سوریه وعراق ، با به هلاکت رساندن شمار زیادی از داعشی ها آنان را شکست داده و خاک عراق وسوریه  را از لوث وجود این تروریست ها پاک نموده و شادی زیادی را برای مردم ایران و عراق وسوریه ولبنان و....به ارمغان آورده و همزمان خطر را از مرزهای ایران دور نمودند.

 

موارد دیگری از دلایل محبوبیت زیاد سردار سلیمانی نزد مردم ایران(حتی منطقه) هست از قبیل:ساده زیستی،شجاعت،مردمی بودن،مبارزه با باندهای سازمان یافته مواد مخدر در مرزهای ایران وافغانستان،حمایت از مظلومین،دوری از رسانه و تبلیغات تنها بخشی از دلایل محبوبیت  این سرباز شجاع وطن شهید سردار حاج قاسم سلیمانی است.

هرگز یادمان نمی رود آن جواب کوتاه و پرمعنایی که سردار سلیمانی به خبرنگار پایگاه خبری الوقت لبنان در پی شایعه شهادتش در آذر ماه 1394 داد ،جواب کوتاه وقاطعی که فقط از یک مرد خدا ومجاهدی بزرگ انتظار می رود:

اینها چیزهایی است که دشت ها و کوه هایی را برای پیداکردنش پیموده‌ام!!!


دلایل محبوبیت خیلی زیاد سردار حاج قاسم سلیمانی برای ایرانی ها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد