یادو خاطره  شهدا

یادو خاطره شهدا

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت
یادو خاطره  شهدا

یادو خاطره شهدا

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت

سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی)درباره نیروی انتظامی

سخنان مقام معظم رهبری درباره نیروی انتظامی

سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

ماموران نیروی انتظامی مجاهدین فی سبیل الله هستند.

پاسداری از ارزش های اسلامی و انقلابی، بزرگترین وظیفه نیروی انتظامی است.

 نیروی انتظامی مظهر امنیت و اقتدار ملی کشور است.

امروز نیروی انتظامی در خدمت مردم، در کنار مردم و پشتیبان آنان است و آحاد مردم نیز به این نیرو افتخار می کنند و به آن اعتماد دارند.

نیروی انتظامی باید اقتدار، عزت نفس و رحمت و مهربانی داشته باشد.

بزرگترین وظیفه نیروی انتظامی، حفظ ارزشهاست.

ایجاد امنیت فردی، اجتماعی، اخلاقی، روحی و روانی در جامعه از مهم ترین مسوولیت های این نیرو(نیروی انتظامی) است.

نیروی انتظامی مظهر حاکمیت و امنیت جمهوری اسلامی است بنابراین باید اقتدار داشته باشد اما این اقتدار به معنای ظلم کردن و حرکت بی مهار نیست. 

ادامه مطلب ...

خاطرات شهیددولت آبادی - خانمی مسن با دمپایی و لباسهایی مندرس

خاطرات شهیدمحمدعلی دولت آبادی-خانمی مسن با دمپایی ولباسهایی مندرس

نقل خاطره  از عمه شهیدمحمدعلی دولت آبادی به نقل از.....

خانمی مسن  بادمپایی و لباسهایی مندرس

عمه شهیددولت آبادی از روز تشیع پیکر شهید نقل میکند که :

مراسم تشیع علیرغم اینکه رسانه ای نبود خیلی شلوغ و باشکوه برگزار شد .همه شرکت کرده بودند از مردم عادی تا بسیجی ها و بچه های نیروی انتظامی.

مراسم تشیع و تدفین که تمام شد وهمه رفتند، من مانده بودم سرخاک تا  کمی با برادرزاده ام خلوت کنم

اطراف خلوت شده بود و دیگر از آن ازدحام خبری نبود.

پس از آنکه کمی اطراف مزار را تمیز کردم سرخاک نشستم که خانمی مسن با دمپایی ولباسهایی مندرس نظرم را جلب کرد  که سرخاک محمد داشت گریه میکرد.

من هر چه به چهره اش نگاه کردم او را نشناختم ، کنار او نشستم  وپس از انکه آرام شد از او پرسیدم :خانم شما محمد(شهیددولت آبادی) را از کجا میشناسی؟

گفت : من همیشه در پارک جنب کلانتری 120 سید خندان می نشینم.

محمد هر وقت از آنجا با موتورش رد میشد می ایستاد و از من می پرسید :خاله کسی اذیتت نمیکند؟

چیزی لازم نداری؟ بعد کمکی به من میکرد و کمی با من حرف میزد ومیرفت.

خاله گفتنش خیلی بدلم می نشست. جایی که امثال ما را کسی تحویل نمیگیرد او همیشه با مهربانی با من حرف میزد.

او گفت:از دیروز که عکسش را دیدم وفهمیدم که شهید شده اصلا حال خودم را نمی فهمیدم و انگار دنیا روی سرم خراب شده و امروز اط جلو کلانتری با مردم خودم را به بهشت زهرا رساندم تا در مراسم تدفین او شرکت کنم و کمی در کنار مزارش آرام بگیرم.   

خاطرات شهیددولت آبادی-خانمی مسن با دمپایی ولباسهایی مندرس

اهمیت وفای به عهد و پیمان در احادیث ائمه اطهار

احادیث درباره وفای به عهد وپیمان-حدیث و روایت درباره اهمیت وفای به عهد وپیمان

 

پیامبر اکرم حضرت محمد صلى الله علیه و آله:
اَحِبُّوا الصِّبیانَ وَ ارحَمُوهُم، وَ اِذا وَ عَدتُموهُم شَیئا فَفُوا لَهُم، فَاِنَّهُم لا یَدرونَ اِلاّ اَ نَّـکُم تَرزُقونَهُم.
کودکان را دوست بدارید و با آنان مهربان باشید و هرگاه به آنان وعده دادید، به آن وفا کنید، زیرا آنان، روزى دهنده خود را کسى غیر از شما نمى دانند.
کافى (ط-الاسلامیه) ج. ۶، ص. ۴۹، ح. ۳

رسول اکرم حضرت محمدصلى الله علیه و آله:
اِضمَنوا لى سِتّا مِن اَنفُسِکُم اَضمَن لَکُمُ الجَنَّةَ اُصدُقُوا اِذا حَدَّثتُم و َأوفُوا اِذا وَعَدتُم و َاَدُّوا اِذا ائتُمِنتُم و َاحفَظوا فُروجَکُم و َغُضّوا اَبصارَکُم وَ کُفّوا اَیدیَکُم.
شش چیز را براى من ضمانت کنید تا من بهشت را براى شما ضمانت کنم، راستى در گفتار، وفاى به عهد، بر گرداندن امانت، پاکدامنى، چشم بستن از گناه و نگه داشتن دست (از غیر حلال).
نهج الفصاحه ص. ۲۱۶، ح. ۳۲۱

 

امام علی علیه‌السلام:

ما ایقن بالله من لم یرع عهوده و دممه
کسی که عهد و پیمان خود را رعایت نکرد، به خدای سبحان یقین نیاورده است.
﴿  غررالحکم/ص٣٦٦﴾


حضرت امام علی علیه‌السلام:

لا تعتمد علی موده من لا یوفی بعهده
بر دوستی کسی که به عهد و پیمان خود وفا نمی‌کند اعتماد نکن
﴿غررالحکم/ص٣٢٤﴾

 

احادیث درباره وفای به عهد وپیمان-حدیث و روایت درباره اهمیت وفای به عهد وپیمان 

ادامه مطلب ...

هشت مسئله ای که از امام جعفر صادق(ع) یاد میگیریم

هشت مسئله مهمی که از امام صادق یاد میگیریم-مطالب ومقالات مذهبی

حضرت امام حعفر صادق علیه السلام که قلبش تجلّى گاه علم و دانش و بصیرت و بینش پیامبراکرم حضرت محمد صلى الله علیه و آله است، یک روز به یکى از شاگردانش که نزد حضرت علم آموخته بود و به تصفیه و تزکیه نفس موفّق شده بود فرمود:

در این مدّت که نزد منى چه آموختى؟ پاسخ داد: هشت مسأله از شما فراگرفتم، حضرت فرمودند: براى من تعریف کن، عرضه داشت:

 

1- هر محبوبى را دیدم به وقت مرگ از مُحبّش مفارقت مى کند، همّت به خرج دادم براى به دست آوردن چیزى که از من مفارقت نکند، بلکه در تنهایى انیس و مونس من باشد و آن عمل خیر است:

وَمَنْ یَفْعَلْ خَیْراً یُجْزَ بِهِ. «1»

هر کس عمل خیرى انجام دهد به همان جزا داده مى شود

هشت مسئله مهمی که از امام صادق یاد میگیریم-مطالب ومقالات مذهبی 

ادامه مطلب ...

دیدار پایگاه شهید زارتشت تهران با خانواده شهید دولت آبادی

دیدار پایگاه بسیج شهید زارتشت با خانواده شهید محمدعلی دولت آبادی

چهارشنبه مورخه 1398/9/6 به مناسبت هفته بسیج فرمانده و اعضای پایگاه شهید زارتشت تهران با مراجعه به منزل شهید دولت آبادی با خانواده شهیدوالامقام  محمدعلی دولت آبادی  دیدار نمودند.

در این دیدار فرمانده و جمعی از برادران وخواهران اعضای پایگاه شهید زارتشت حضور داشته و ضمن دیدار با خانواده معظم شهیدمحمدعلی دولت آبادی، به مرور خصائل اخلاقی و چند خاطره از این شهید بزرگوار پرداختند.

شهید دولت آبادی قبل از شهادت از اعضای فعال پایگاه بسیج شهید زارتشت تهران بود.

دیدار پایگاه بسیج شهید زارتشت با خانواده شهید محمدعلی دولت آبادی-شهدای نیروی انتظامی 

ادامه مطلب ...